Головна » НОВИНИ
« 1 2 ... 43 44 45 46 47 ... 50 51 »

ПРЕС – РЕЛІЗ

ІІІ ЕТАП ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРС УЧНІВСЬКОЇ ТВОРЧОСТІ

ПРИСВЯЧЕНИЙ ШЕВЧЕНКІВСЬКИМ ДНЯМ

«ОБ′ЄДНАЙМОСЯ Ж, БРАТИ МОЇ!».

 

       В 03-05 лютого 2016 року під патронатом департаменту з питань культури, національностей та релігій облдержадміністрації в області відбувся конкурс учнівської творчості, присвячений Шевченківським дням «Об'єднаймося ж, брати мої!». Метою конкурсу, який проходить в рамках   Всеукраїнського конкурсу під такою ж назвою, є популяризація творчої спадщини Т.Шевченка, утвердження його духовних заповідей як важливого чинника консолідації суспільства, вміння сприймати Великого Кобзаря по-сучасному, активізація виховної та патріотичної роботи серед учнівської молоді, збереження і розвиток інтелектуального потенціалу України, державна підтримка талановитої молоді та творчої праці вчителів.

        На розгляд авторитетного журі конкурсу, яке очолює  Лауреат Національної премії України ім. Т.Шевченка, народний художник України, дійсний член НАМ України, професор ЛНАМ Любомир Медвідь, було представлено сто вісімдесят творчих робіт наших юних митців. Всі вони були ретельно розглянуті. Критеріями оцінювання робіт були: колористична вартість твору, оригінальність композиційного вирішення, безпосередність образного мислення. Кращі творчі роботи нагороджені Дипломами І, ІІ та ІІІ ступенів. Нагороджено, також, Грамотами викладачів мистецьких шкіл учні котрих стали переможцями  конкурсу.

         Варто зазначити, що п’ять учнівських робіт (Дипломантів І ступеня)  візьмуть участь у 4-му (підсумковому) етапі   Всеукраїнського конкурсу «Об’єднаймося ж, брати мої!» який відбудеться у столиці України м. Києві – з 10 до 25 лютого поточного року, а решта премійованих робіт будуть виставлені на огляд та прикрасять стіни департаменту з питань культури, національностей та релігій облдержадміністрації.

          Вітаємо цьогорічних переможців ІІІ етапу конкурсу: учнів Львівської дитячої художньої школи ім. О. Новаківського – Радовича Миколу , Грінеч Ілону ( викл. Мідянець І.Г., Антоняк М.В.), учнів Дублянської дитячої школи мистецтв ім. С.Турчака – Микуляка Іллю,  Тиліпську Софію (викл. Лишак М.В., Дубик Л.Ю.) та ученицю Львівської дитячої школи мистецтв №5 Люту Вікторію ( викл. Каплиш Н.Я.).

( Гула Тетяна «Пливе човен води повен» Бібрська ДМШ, викл. Гаєвишин О., Сантурська Ірина «Сонце заходить, гори чорніють» Самбірська ШДУМ, викл. Осейчук І., Кміть Ірина «Катерина» Рудківська ДШМ, викл. Лучкевич Р., Костюк Лілія «Катерина» ЛДДМШ №1 ім. А.Кос-Анатольського, викл. Могилат Т., Кухмістер Олег «Отак було по всій Україні» Перемишлянська ДМШ, викл. Юсковець Л., Проданчук Роман «Їде Марко з чумаками» ЛДХШ ім. О. Новаківського, викл. Мідянець І.)

 

Переглядів: 512 |

^НА ПОЧАТОК

 

КОНКУРСНІ РЕФЛЕКСІЇ

 

         Протягом грудня 2015 року у Львівській області відбувся  обласний огляд-конкурс інструментальних ансамблів учнів старших класів  середніх музичних навчальних закладів, організований  методичним кабінетом навчальних закладів мистецтва та культури при  департаменті з питань культури Львівської обласної державної адміністрації.

         Звернення до  виконання саме камерних малих форм  мало на меті розкриття насамперед рівня культури фахової підготовки учнів як в технічному, так і в  художньому  розумінні. Адже саме камерне музикування виявляє рівень мислення  музиканта, його здатність до підпорядкування технічної майстерності  високим   цілям розкриття  змісту музичного твору. В цьому була складність і, поряд з цим,  глибока необхідність проведення конкурсу, спрямована на  розвиток  у майбутніх митців  прагнення до краси, гармонії, духовності. Саме цим були обумовлені програмні вимоги конкурсу  - виконання   творів класики та творів українських композиторів. Вперше була призначена грошова премія для  володарів Гранд-Прі.

         На конкурсі були представлені  різноманітні камерні склади, від класичних складів –   скрипка,  віолончель, фортепіано, до оригінальних, нетрадиційних поєднань – скрипка, бандура, акордеон, гітара. Поряд з цим, розлого були представлені інструментальні ансамблі, зокрема гітаристів,  духовиків, народних та ударних інструментів.

         Вражаючим на конкурсі було те, що педагогами та учасниками конкурсу була здійснена величезна робота з адаптації, обробки  класичних та українських шедеврів для  різних камерних складів. Завдяки цьому, відомі класичні та  українські народні хіти дістали нове  прочитання, оригінальні інтерпретації  юних талантів.

          Кожен музичний регіон   Львівської області був представлений на  доброму фаховому рівні. Зокрема, необхідно зазначити ріст камерної виконавської  культури  струнників, піаністів,  духовиків та ударників  Львівського та Жовківського куща, а також добру репрезентацію камерного виконавства народними інструментами   Стрийського регіону.

           Таким чином, даний конкурс виявив строкатість розвитку  камерної виконавської культури у різних  музичних школах Львівщини і наштовхнув на ряд важливих  міркувань щодо подальшого розвитку  виконавського мистецтва юних музикантів.

            Насамперед педагоги, що готують виконавців на  конкурси, зокрема ще не сформованих музикантів –  учнів середньої ланки музичного навчання,  повинні розуміти, що саме їх учні представляють   педагогічну школу кожного з них. Якщо вона є учень яскраво і фахово  виявляє свої таланти. Якщо її немає, учень яскраво, але не зажди професійно виявляє свій талант. Особливо це виявляється  саме у камерному виконавстві, яке є інтелектуальним виконавським жанром, у якому  має гармонійно пов»язуватись технічність, музикальність, художній задум, здатність до тонкого ансамблевого музикування. Саме на  це має бути спрямована робота  педагога. Педагоги покликані   шліфувати  юнацький талан, привчати до  виконавської культури, як художньої так і технічної, а не лише репрезентувати його ( талант) як  атракцію.  Підбираючи репертуар на конкурс, педагог повинен  орієнтуватися  не лише  на технічний  рівень учня, але й на його художньо-інтелектуальні здібності  –  наявність образної уяви, спосіб мислення, здатність до глибоко переживання музики. Саме на такому рівні виконання були представлені інтерпретації творів юними музикантами Жовківської дитячої школи мистецтв у складі Бей Г., Сковронської Л., Недзельської Ю. ( Гранд-Прі), Львівської державної музичної школи № 8 інструментальний ансамбль у складі Бронзей С., Чума А., Мисак Я., Остапчук Д., Мауех Ю., Дівіна М. (1 місце), Львівської музичної школи № 10 дует флейтистів  у складі Довгань А. Чучко Є. ( 1 місце), Трускавецької дитячої школи мистецтв ім. Р.Савицького у складі Гринаш О. Лесик П., Салій В., Царіца Р. ( 2 місце), Сокальської дитячої школи мистецтв ім. В.Матюка струнний квартет у складі Міщій С., Зубкова Є. Грем А., Михальов В. ( 2 місце).

          Отже, конкурс показав, що талантів на Львівщині дуже багато. Чим здібніша дитина,  тим вона вимагає  більшої праці, віддачі від педагога.  Від педагога залежить чи піде юний музикант у мистецьки світ, чи залишиться осторонь від нього. Доторкнувшись до музичного інструменту людська душа прагне продовження звукової  краси. Одвічне завдання вчителя музики  відкрити і дати інструментарій виявлення цієї краси  юному музиканту.

          В контексті даних рефлексій кожний  конкурс для кожного учасника, не залежно від нагород, є кроком до його артистичного зростання. Чим більше він здійснить цих кроків, тим ближче він буде до гармонії музики. Спрямованість цього  шляху, особливо у  періоді шкільного музичного навчання,  визначає педагог. Таким чином, проведення різноманітних конкурсів  та, зокрема  конкурсу інструментальних ансамблів малих форм  серед учнів старших класів  музичних навчальних закладів, сприяє розвитку  їх  фахової культури, розширює та формує їх виконавський світогляд, поглиблює їх музичний талант.

    

 

          Грудень 2015                                         

                                                                                                Доктор педагогічних наук,

                                                                                                професор кафедри скрипки

                                                                                                Львівської національної

                                                                                               музичної  академії ім..М.В.Лисенка

                                                                                                Андрейко О.І.  

Переглядів: 642 |

^НА ПОЧАТОК

Дипломанти обласного огляду-конкурсу інструментальних ансамблів малих форм 

( 11 сторінок )

Переглядів: 616 |

^НА ПОЧАТОК

 

 

Переглядів: 471 |

^НА ПОЧАТОК

Своїми враженнями про наш фестиваль - огляд

ділиться голова жюрі Наталя Кашкадамова

ФЕСТИВАЛЬ-ОГЛЯД ЮНИХ ПІАНІСТІВ ІМЕНІ РОМАНА САВИЦЬКОГО

 

           Вже восьмий раз відбувся у Трускавецькій дитячій школі мистецтв. Цього разу його проведення співпало зі знаменним ювілеєм – школі виповнилося 50 років. І з цієї нагоди навчальний заклад, що давно став значним осередком плекання національної культури, отримав вимріяне ім’я Романа Савицького.
Вчителі й дирекція Трускавецької школи мистецтв неспроста давно вже домагалися присвоєння школі цього імені, адже мистецькі ідеї та педагогічні засади Романа Савицького знайшли у їхніх особах вірних послідовників. Один з діяльних і талановитих українських музикантів-просвітників середини ХХ сторіччя в Галичині, Роман Савицький був переконаний, що «добродійний вплив музики залишить незатертий слід на формуванні вдачі й характеру дитини, а музична культура піднесеться до належної музикальній нації висоти». Задля цієї мети він невтомно працював протягом цілого життя: навчав дітей, сформулював і виклав у книжці власні прогресивні методичні засади, пропагував музичне мистецтво в публіцистиці, став одним з організаторів Українського музичного інституту в Америці. А головне, був яскравим піаністом-віртуозом, мистецьке виконання якого, збережене у звукозаписах, ще й сьогодні служить нам зразком трактування української фортеп’янної музики.
Фестиваль-огляд юних піаністів, який проходить у Трускавецькій школі що два роки, вже має свою історію. Він починався у 2001 році як «міжшкільний огляд учнів І – ІІІ класів фортеп’янних відділів мистецьких шкіл» з підкарпатського три-міста Дрогобича – Борислава - Трускавця та ще Стебника. Тоді в програмі виступило 24 маленькі учасники. Організатори огляду – директор школи Ігор Нич та піаністки Оксана Киселичник і Леся Павлик (вони й до сьогодні незмінно виконують цю роботу) – хотіли передовсім, щоб їхнє свято стало яскравим стимулом, який привабить дітей до музичного навчання. Адже музика розвиває найкращі якості людини: доброту й вразливість до краси, інтелігентність, справність і силу рук, увагу, пам’ять, кмітливість і наполегливість. Це завдання залишається головним протягом всіх 14 років існування заходу, який сьогодні вже став фестивалем-оглядом за участю 77 учасників із 43 мистецьких шкіл Львівської області. Фестиваль потрапив під крило Департаменту з питань культури Львівської облдержадміністрації, має постійну підтримку Трускавецької міської ради. Та головне, що поряд з музичними школами три-міста і Львова до нього долучилися учні і вчителі численних шкіл у селах та невеликих містах Львівщини таких, як Лисятичі, Пустомити, Новий Розділ, Братківці, Лопатин, Дубляни, Добромиль, Городок, Дашава, Жидачів, Моршин, Броди, Доброгостів, Новояворівськ, Рудки, Турка, Мостиська, Сколє, Ходорів, Миколаїв, Звенигород, Самбір.
Оргкомітет ставиться до справи щиро і з любов’ю, докладає всіх зусиль, щоб дітлахи мали свято – і це кожного разу вдається. Спрацьовує і сама магія грудневих днів під знаком святого Миколая, і ошатне облаштування концертної зали, і солодкий стіл для юних піаністів, і подарунки та сертифікати для всіх учасників події. А вже, коли на сцені один за одним у розмаїтих чудових вишиванках з надзвичайною серйозністю виступають юні артисти, а в залі працюють відеокамери та фотоапарати, - тонус свята злітає «до стелі».
Та поряд зі святковістю статус «огляду» передбачає ще й конкурсну складову. В залі сидить журі, про це пам’ятають і малі виконавці, і їхні вчителі. Конкурс вносить певне напруження до зали, і постає питання: а чи потрібне воно? Для чого дітям сумніви і хвилювання? Отож, обстановка змагання потрібна для того, щоб кожен постарався домогтися найкращого результату, на який він здатен. В кожній справі, а особливо в музичній, треба прагнути до досконалості і не опускатися до недбальства. Організатори фестивалю-огляду стараються бути щодо цього дуже делікатними, не травмувати дитячої свідомості критикою, але водночас підтримати і виявити як зразок найкращі музичні досягнення. Тож ще одне завдання огляду – сприяти вдосконаленню дитячої музичної освіти. 
Чи вирішується це завдання? Чи помітне підвищення мистецького рівня протягом періоду діяльності фестивалю імені Р.Савицького? На це неможливо відповісти однозначно. Бо, так! – є відчутне підвищення рівня серед учнів тих шкіл, які регулярно беруть участь у оглядах протягом років. Вчителі цих шкіл набули корисного досвіду. У них зросла культура виконання української музики, розширився і ускладнився український педагогічний репертуар, сформувалося розуміння, як готувати дітей до подібних мистецьких форумів. Помітні технічні успіхи дітей при виконання трудніших п’єс. 
Натомість у представників тих шкіл, що недавно долучилися до участі в фестивалі, знову впізнаються проблеми росту, і про них потрібно знову говорити. Бо фестиваль показує здобутки, але й виявляє проблеми. Вони стосуються, наприклад, музики, яка тут звучить. Вже довший час в програмі фестивалю залишається обов’язковим виконання творів його патрона – Романа Савицького. За зрослої кількості учасників це призводить до надмірного повторення одних і тих самих п’єс. Українська дитяча фортеп’янна література для дітей дуже багата, і мабуть, настає пора розширити коло обов’язкових у програмі творів. 
Перший крок зроблено: цього року до обов’язкового списку поряд з п’єсами Р.Савицького увійшли також дитячі твори В.Барвінського. При цьому виявилася друга проблема: як їх трактувати. Перевага та користь вітчизняної музики полягає в тому, що її інтонації знайомі, близькі дітям і повинні допомогти малим легко й природньо фразувати мелодії. Чомусь так відбувається не завжди. Деякі малюки зосереджено відраховують такти, не відчуваючи розгортання мелодії, як ніби музика їм чужа, грають її без розуміння, «по-німецьки». Тож дуже потрібно, щоб вчителі згадали самі і передали своїм учням змістовність і співучість тих українських мелодій, що звучать у фортеп’янних п’єсах. Зі змістом пов’язаний і вибір темпів, і здатність оперувати їхніми змінами. У цій сфері зустрічалися зовсім невдалі вирішення. Однак завдання, що здається дуже складним, цілком просто розв’язується при поясненні дитині образного задуму твору. А текст слів допомагає зрозуміти, що є найважливішим у кожній фразі. На жаль, в деяких випадках зустрічаються ще й суто фахові недоліки в організації граючого апарату дітей. Їх потрібно чим скоріше виправити, домагаючись природного використання при грі цілої руки від плеча. 
Виявлення і зрозуміння проблем – це перший, дуже істотний крок до їхнього вирішення. А прекрасно організований форум імені Романа Савицького – якраз те місце, де лагідно допомагають виконати це завдання. Тому треба уклінно подякувати господарям фестивалю-огляду юних піаністів за те, що знов і знов беруть на себе тягар організаційних клопотів та долають їх з такою самовідданістю і вмінням. 
Фестиваль закінчився дуже успішно – починається підготовка наступного фестивалю!

Наталя Кашкадамова
голова жюрі фестивалю - огляду ім. Р. Савицького, 
професор Львівської Національної
музичної академії ім. М.Лисенка, 
кандидат мистецтвознавства, член НСК України та 
Асоціації піаністів – педагогів України.

Переглядів: 855 |

^НА ПОЧАТОК
Форма входу
Категорії розділу
НОВИНИ [329]
КОНКУРСИ 2022
КОНКУРСИ 2022
КУРСИ
ВЕБІНАРИ 2022
Акрополіс
Календар
Святковий календар. Спілкуємося українською мовою
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
facebook.com
ЛОДА
МКУ
УКФ
Методичний центр
Рада директорів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0